Kolej na Podróż

Pociąg Belgrad – Saloniki – informacje

Koleje serbskie Srbija Voz poinformowały, że od 1 czerwca 2017 roku zostanie przywrócone kursowanie pociągu nocnego Belgrad – Saloniki przez Skopje, znanego również pod nazwą Hellas. Kursowanie pociągu zostało jakiś czas temu zawieszone z powodu remontu linii Nisz – Preševo.

Jakkolwiek koleje serbskie zakończyły remont linii, koleje greckie nadal prowadzą prace remontowe i przez jakiś czas na odcinku Gevgelija – Saloniki będzie obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa.

Zobacz również:Belgrad – praktyczny przewodnik
Skopje – praktyczny przewodnik

POCIĄG BELGRAD – SALONIKI – ROZKŁAD JAZDY:

Pociąg Belgrad – Saloniki będzie kursował według następującego rozkładu jazdy:

Kierunek Belgrad – Saloniki:

Belgrad (odj. 18:35) –> Lapovo (20:31-20:39) –> Nisz (23:02-23:17) –> Preševo (02:25-03:01) –> Tabanovci (03:14-03:40) –> Skopje (04:20-04:45) –> Gevgelija (06:51-07:23) –> Saloniki (przyj. 10:05)

Kierunek Saloniki – Belgrad:

Saloniki (odj. 18:30) –> Gevgelija (19:16-19:48) –> Skopje (21:54-22:19) –> Tabanovci (22:59-23:29) –> Preševo (23:43-00:16) –> Nisz (03:19-03:29) –> Lapovo (05:35-05:42) –> Belgrad (przyj. 07:46)

POCIĄG BELGRAD – SALONIKI – CENY BILETÓW:

Według strony kolei serbskich ceny biletów na pociąg Belgrad – Saloniki w 2017 roku są następujące:

Belgrad – Skopje (tam i z powrotem) – 32,60 EUR
Nisz – Skopje (tam i z powrotem) – 15,70 EUR

Belgrad – Saloniki (tam) – 33,80
Belgrad – Saloniki (tam i z powrotem) – 54 EUR

Dopłaty:

Rezerwacja miejsca Belgrad – Saloniki – 3 euro (obowiązkowa)
Miejsce w wagonie z miejscami do leżenia – 8 euro

Na stronie kolei serbskich nie ma informacji o wagonach sypialnych, choć w zestawieniu na vagonweb.cz takie wagony są pokazane. Jeśli będą kursować, cena za miejsce w przedziale trzyosobowym nie powinna przekroczyć 15 euro.

ZESTAWIENIE POCIĄGU BELGRAD – SALONIKI:

Zestawienie pociągu Belgrad – Saloniki dostępne jest na stronie vagonweb.cz

Z zestawienia wynika, że na trasie Belgrad – Saloniki będzie kursować:

– wagon bezprzedziałowy kolei greckich
– wagon z przedziałami kolei serbskich
– autokuszetka w sezonie letnim, po zakończeniu remontu po greckiej stronie
– wagon sypialny kolei serbskich
– wagon z miejscami do leżenia kolei macedońskich
– wagon z przedziałami kolei macedońskich (w sezonie)

Ponadto na trasie Belgrad – Skopje w razie potrzeby pojawi się wagon sypialny kolei macedońskich.

Na trasie Belgrad – Skopje raczej nie ma sensu brać wagonu sypialnego, bowiem pasażer nie wyśpi się ze względu na serbską i macedońską kontrolę graniczną w środku nocy oraz wczesny przyjazd do Skopje. Z drugiej strony kuszetka jest tylko 5 euro droższa niż miejsce w wagonie z miejscami do siedzenia z rezerwacją miejsc.

Natomiast gdybym jechał na trasie Belgrad – Saloniki, zdecydowałbym się na macedońską kuszetkę, ze względu na dym papierosowy i jakość serbskich wagonów. Nie wiem, czy w macedońskich wagonach przestrzegany jest zakaz palenia, ale nie wyobrażam sobie gorszego wagonu niż wagony sypialne kolei serbskich.

Według zestawienia w pociągu będzie kursował wygodny grecki wagon bezprzedziałowy z klimatyzacją, więc jest to również dobry wybór.

Spodobał ci się wpis? Jeśli tak, zapraszam do polubienia naszego profilu na Facebooku.

Koleje macedońskie

Wagon z miejscami do leżenia kolei macedońskich

 

%d bloggers like this: