Dużą popularnością wśród czytelników bloga cieszy się post dotyczący połączeń kolejowo-autobusowych Praga – Kraków, obsługiwanych przez Leo Express.
Od czasu opublikowania poprzedniego postu sytuacja się zmieniła. Obecnie autobusy Leo Express kursują na trasie Bogumin – Kraków dwa razy dziennie. Nie zatrzymują się już w Gliwicach. Zmienił się rozkład jazdy.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Autobus Leo Express – wrażenia z przejazdu
Podczas swojej ostatniej wycieczki do Krakowa miałem okazję zobaczyć autokar Leo Express na żywo. Autokar Scania Irizar przyjechał na górną płytę Regionalnego Dworca Autobusowego w Krakowie. Wysiadło kilkanaście osób. Potem przejechał na inne stanowisko, gdzie czekało tylko siedem osób z biletami wydrukowanymi z internetu. Podróżni to Czesi, Polacy i dwoje niemieckojęzycznych turystów. Na dworcowej tablicy odjazdów nie było tego połączenia.
Pewnie pamiętacie zdjęcie reklamowe Leo Express – uśmiechnięta, młoda, liczna załoga. Nic z tych rzeczy. 5 maja 2015 roku poza kierowcą był tylko steward – Dawid. W autokarze byłem tylko chwilę, sprawiał solidne wrażenie, nie widziałem poczęstunku, firma Leo Express nie odpowiedziała na prośbę o przysłanie zdjęć wnętrza autokaru i poczęstunku – to typowe dla Czechów. Pozostaje tylko wierzyć w zapewnienia, że każdy pasażer autobusu otrzymuje w ramach poczęstunku dwa napoje (woda, kofola, herbata, kawa do wyboru) i croissant. Ogólnie wszystko bez zarzutu – autokar na oko bardzo wygodny, dużo miejsca na bagaże, obsługa kulturalna, działająca toaleta.
Leo Express reklamuje się, że ceny biletów na trasie Praga – Kraków zaczynają się od 60 złotych (w innym miejscu piszą o 38 zł). W rzeczywistości nie jest tak tanio. Kiedy pisałem artykuł, ceny biletów z Krakowa do Pragi kupowane dzień później w klasie Economy kosztowały 23,45 euro, w pozostałych klasach nie było wolnych miejsc. Bilet kupowany z wyprzedzeniem w klasie Economy kosztował 20,50 euro. Również w następnych dniach znalezienie wolnych miejsc w wyższych klasach jest niemożliwe.
Z kolei na trasie Praga – Kraków bilety kupowane z jednodniowym wyprzedzeniem kosztowały 25,65 euro. Bilety na następne dni już 21,65 euro. Dostępna tylko klasa Economy.
Bilety na odcinek obsługiwany przez autobus Bogumin – Kraków kosztowały 10,85 euro (niezależnie od wyprzedzenia, z jakim kupujemy bilet), a z Bogumina do Katowic 9,05 euro.
Moim zdaniem podróżując z Leo Express najlepiej wybrać klasę Business. Natomiast moim zdaniem autobus jest trochę za drogi, choć brakuje konkurencji oferującej taki komfort podróży za niższą cenę.
Bilety można rezerwować na stronie www.le.cz
Uwagi co do artykułu:
W poprzednich artykułach dotyczących pociągów Leo Express pomyliłem klasę Business z klasą Premium. Błąd został poprawiony.
Siedzenia w autokarze Leo Express wyglądają dużo lepiej niż na zdjęciach. Szanuję prywatność pasażerów i fotografowałem tak, aby nie odnieśli wrażenia, że fotografuję ich.
Zobacz również:
Jak wyglądają pociągi Leo Express?
Bohumin – dworzec kolejowy