Kolej na Podróż

Wieści z PKP Intercity

Ostatni tydzień obfitował w dobre wieści dochodzące z działu prasowego mojego ukochanego przewoźnika – PKP Intercity. W tak krótkim czasie ogłoszono tyle  interesujących informacji, że nie miałem nawet czasu, aby napisać notatki do każdej z nich. Oto najważniejsze wydarzenia w PKP Intercity w skrócie:

PKP Intercity wyda 1,8 mld zł na modernizację około 400 wagonów, 60 lokomotyw i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania. W efekcie wzrośnie komfort podróży pasażerów i  poprawią się warunki pracy personelu kolejowego. Środki na ten cel pochodzą od PKP S.A., z nowej perspektywy unijnej oraz wkładu własnego przewoźnika. Jak zaznaczył w  wywiadach prasowych prezes PKP Intercity, wagony nie mogą się marnować.  W wagonach pojawią się np. ekrany do wyświetlania bajek, specjalne foteliki, tablice do  rysowania czy urządzenia umożliwiające podgrzanie posiłku dzieciom. Trzeba przyznać, że rozmach inwestycyjny PKP Intercity imponuje – trudno nie zauważyć poprawy  jakości taboru na wielu trasach. Niemniej dziwi fakt, iż informacja o tak ogromnej inwestycji pojawia się w mediach tuż przed wyborami. Oby nie była to tylko  przedwyborcza zagrywka.

PKP Intercity pochwaliło się wzrostem liczby pasażerów we września. Pociągi najlepszego przewoźnika kolejowego przewiozły 2,5 miliona pasażerów. W hurraoptymistycznych  artykułach na portalach branżowych nie wspomniano, iż wzrost nastąpił w dużej mierze dzięki likwidacji połączeń IR i RE przez Przewozy Regionalne. Na miejsce tych  pociągów PKP Intercity uruchomiło nowe pociągi pospieszne.

Rusza nowa kampania reklamowa PKP S.A. i PKP Intercity. Celem kampanii jest poprawa wizerunku Grupy PKP. Kampania Obejmuje  wszystkie  rodzaje  mediów  – TV,  radio,  prasa,  Internet,  oraz  reklamę  indoorową  i outdoorową. Głosem kampanii został Piotr Fronczewski, a jej treść nawiązuje do wiersza Juliana  Tuwima „Lokomotywa”. Obecna  kampania  będzie  częścią  procesu  wzmocnienia  i  ocieplenia  wizerunku  marek  PKP S.A. oraz PKP Intercity, poprzez pozytywne  doświadczenia i emocje Klientów. Nie wiem, jak do strategii poprawy wizerunku PKP Intercity ma się grożenie miłośnikom kolei procesami karnymi, cywilnymi i ogromnymi  odszkodowaniami. Muszę jednak przyznać, że ktoś z władz czyta oficjalny fanpage PKP Intercity na Facebooku, bo pracownik tej firmy, który popisywał się brakiem  elementarnych zasad kultury osobistej, od jakiegoś czasu nie odpowiada w sposób chamski i arogancki, a jego wpisów dawno nie widziałem.

PKP Intercity wycofało ze sprzedaży Bilet Warszawski IC. Oferta obowiązywała od sierpnia 2015 roku, pasażerowie mogli w kasie lub u konduktora dokupić bilet  uprawniający do przejazdu pojazdami ZTM Warszawa w okresie 60 minut od czasu wskazanego przez pasażera, przy czym obowiązywały pewne ograniczenia, o których nie chce  mi się pisać. Opłata za bilet była zryczałtowana i wynosiła 4,20 zł.

15 października poinformowano także o wprowadzeniu podwyżki cen biletów w pierwszej klasie pociągów EIP, czyli Pendolino. Podwyżka cen ma być nieznaczna i będzie się  wiązała z dodatkowymi bonusami, np. posiłkiem w cenie biletu, co jest na przykład standardem w najwyższych klasach pociągów komercyjnych w Czechach i na Słowacji.

%d bloggers like this: