Kolej na Podróż

Zarys rozkładu jazdy 2015/16 PKP Intercity

Portal infokolej.pl opublikował zarys rozkładu jazdy PKP Intercity obowiązującego od grudnia 2015 roku. Wersja zarysu pochodzi z sierpnia i stanowiła tajemnicę służbową, czyli nikt spoza pracowników nie powinien mieć do niej dostępu, więc w PKP dziś pewnie nie mają zbyt dobrego humoru. Zarys wygląda całkiem nieźle, wprowadzono sporo nowych połączeń, jednak nie wiadomo, ile z nich rzeczywiście pojawi się w okresie obowiązywania rozkładu jazdy 2015/2016. Niektóre pociągi zmieniły nazwę, niektóre pojadą zupełnie inną trasą (np. Szyndzielnia i Słowiniec).  Jak zauważyłem, pociągi nocne będą prowadziły wagony do różnych miast, przełączane na największych stacjach. Poniżej moje najciekawsze spostrzeżenia z lektury zarysu rozkładu jazdy:

UWAGA!!!

INFORMACJE O OPUBLIKOWANYM JUŻ NOWYM ROZKŁADZIE JAZDY 2015/2016 DOSTĘPNE SĄ TUTAJ

NIESPODZIANKI:
– nowe kategorie pociągów ICN – nocny TLK oraz ŁTLK – pociągi TLK relacji Warszawa – Łódź.

ROZCZAROWANIA:
– brak zapowiadanych pociągów do Olecka
– brak zapowiadanych pociągów do Braniewa

POŁĄCZENIA MIĘDZYNARODOWE:
– połączenia z Czechami przez Rybnik i Wodzisław Śląski
– w wakacje pociąg EC Varsovia z wagonami bezpośrednimi do Baru, Burgas i Warny.
– pociąg TLK Skaryna Warszawa – Brześć.
– dzienny TLK z Przemyśla do Lwowa (2x dziennie), pozostaje też nocny Wrocław – Lwów.
– pociąg TLK Hańcza z Krakowa do Maćkowa (Mockava). Tam prawdopodobnie będzie możliwa przesiadka na pociąg do Kowna.

EIC PREMIUM:
– popularne polskie Pendolino dojadą do Bielska-Białej, Kołobrzegu, Jeleniej Góry i Rzeszowa.

EIC FREDRO:
– pociąg EIC Fredro relacji Warszawa – Wrocław – Węgliniec

ICN:
– wagony bezpośrednie w pociągu nocnym ICN Antares do Zamościa przez Lubaczów i Bełżec.
– w wybrane dni będzie kursował pociąg ICN Polaris ze Szczecina i Kołobrzegu do Białegostoku przez Gdynię i Ełk.
– sezonowy pociąg nocny ICN Aurora z Gdyni do Kudowy Zdroju.
– sezonowy pociąg nocny ICN Fahrenheit z Helu do Kudowy Zdroju.
– sezonowy pociąg nocny ICN Centaurus z Bielska-Białej i Krakowa do Świnoujścia i Kołobrzegu przez Zieloną Górę.
– sezonowy pociąg nocny ICN Mars z Krakowa do Ełku.
– sezonowy pociąg nocny ICN Luna z Gdyni do Zagórza przez Stróże, Gorlice Zagórzany i Biecz.

IC:
– pociąg IC Szyndzielnia relacji Poznań Główny – Ostrów Wielkopolski – Bielsko-Biała (chodzi o nazwę).
– pociąg IC Zamoyski relacji Warszawa – Chełm.
– pociąg IC Ondraszek Bielsko-Biała – Białystok (od 29 IV, wcześniej jako TLK Ondraszek z Warszawy do Bielska-Białej).
– pociąg IC Wit Stwosz Kraków – Terespol.
– pociąg IC Ślęża Legnica – Warszawa.
– pociąg IC Sieradzki z Poznania przez Wrocław, Bielsko-Białą, Wadowice do Zakopanego (sezonowy???).
– pociąg IC Gubałówka z Warszawy przez Bielsko-Białą, Wadowice do Zakopanego (od 30 IV).

TLK:
– pociągi TLK Bruckner i TLK Branhold (od 30 IV) relacji Warszawa – Przemyśl przez Ostrowiec Świętokrzyski, Starachowice Wschodnie i Sandomierz.
– pociąg TLK Klimczok relacji Poznań – Ostrów Wielkopolski – Katowice.
– pociąg TLK Malta relacji Olsztyn – Zielona Góra.
– pociąg TLK Światowid z Wrocławia do Szczecina przez „Nadodrzankę”, w lecie pojedzie do Świnoujścia.
– pociąg TLK Wigry Warszawa – Suwałki.
– pociąg TLK Staszic z Bydgoszczy przez Rzeszów do Zagórza.
– pociąg TLK Flisak Przemyśl – Bydgoszcz w lecie przedłużony do Szczecina przez Piłę i Wałcz.

Ponadto pojawi się sporo nowych połączeń IC, dużo pociągów zmieni też nazwy. Niektóre z nowych nazw:
IC Orłowicz, IC Kolberg, IC Żeromski (Kraków Główny – Olsztyn)
IC Słonimski, IC Nałkowska (Warszawa – Białystok)
IC Orzeszkowa (Wrocław – Białystok)
IC Chałubiński (Olsztyn – Zakopane)
ŁTLK Ogiński, Horeszko (Warszawa – Łódź)
TLK/IC Hutnik (Gdynia – Katowice)
TLK Wojciechowski, TLK Rataj(warszawa – Gdynia)
TLK Gombrowicz (Szczecin – Warszwawa – Przemyśl)
TLK Banach (Warszawa – Przemyśl od 30 IV)
TLK Boy-Żeleński (Rzeszów – Warszawa)

Plik z zarysem rozkładu jazdy można znaleźć na licznych forach kolejowych. Po przeanalizowaniu sytuacji prawnej i groźbach PKP Intercity usunąłem bezpośredni odnośnik do pliku, natomiast mimo zastraszania procesem, kosztami sądowymi i odszkodowaniami ze strony PKP Intercity nie zamierzam usuwać całego artykułu, bowiem na podstawie wspomnianego zarysu redakcje innych portali opisują planowane nowe połączenia. Po prostu znam realia sądów i nie chce mi się tracić nerwów oraz zdrowia przez kolejne lata. Szkoda, że firma PKP Intercity w żaden sposób nie promuje ani nie wspomaga stron i blogów promujących podróże koleją, w tym również ich usługi, natomiast jej pracownicy popisują się chamstwem i arogancją w przypadku pytania o promocje, czy choćby w takiej sytuacji jak ten artykuł.

Projekt „Kocham PKP Intercity” - moja odpowiedź na pogróżki tej firmy.

 

PKP Intercity

PKP Intercity