Linia kolejowa Kluczbork – Kępno to fragment linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań. Opisywany odcinek w większej części położony jest na obszarze województwa opolskiego; kończy się w województwie wielkopolskim. Linia wyremontowana, prędkość bardzo dobra, na trasie kursują pociągi regionalne i pospieszne, choć jeśli chodzi o pociągi regionalne, to rozkład jazdy zmienia się z każdą korektą i czasami pociągów tych kursuje bardzo mało.
Linia kolejowa Kluczbork – Kępno – stacje:
Kluczbork – ważny węzeł kolejowy. Zabytkowy dworzec kolejowy położony kilkaset metrów od centrum miasta. Można zobaczyć rynek, zabytki sakralne – kościół pw. Zbawiciela, kościół pw. Matki Bożej Wspomożenia Wiernych, zachowane fragmenty murów obronnych, Muzeum im. Jana Dzierżona w Bramie Krakowskiej, pojedyncze zabytkowe budynki.
Atrakcje w okolicy:
4 kilometry na na wschód od centrum miasta drewniany kościółek cmentarny Podwyższenia Krzyża Świętego w Ligocie Górnej.
5 kilometrów na północ od centrum miasta kościół pw. św. Stanisława Biskupa w Kujakowicach Górnych.
9 kilometrów na północ od centrum miasta drewniany kościół ewangelicko-augsburski w Maciejowie.
Krzywizna – we wsi neogotycki kościół pw. Matki Boskiej Częstochowskiej z lat osiemdziesiątych XIX wieku. W oddalonych o 4 km wschód Łowkowicach kościół pw. Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny. 5 kilometrów na zachód od stacji kaplica grobowa w kształcie piramidy w Rożnowie; w tej samej wsi zrujnowany pałac.
Biskupice – centrum wsi 3 kilometry od stacji. Warto zobaczyć drewniany kościół pw. św. Jana Chrzciciela oraz zrekonstruowany średniowieczny gród rycerski nad zalewem Biskupice-Brzózki. Na wschód od stacji kościółek ewangelicko-augsburski w Paruszowicach (3 km od stacji) oraz kościół pw. św. Jana z Dukli w Dobiercicach (4 km od stacji).
Byczyna Kluczborska – zaniedbana stacja kolejowa w urokliwym miasteczku. Ze stacji do centrum Byczyny idzie się około 10 minut. Byczyna to ładne miasteczko, którego centrum otoczone jest niemal w całości murami. Zachował się fragment fosy. W centrum panuje niepowtarzalna atmosfera i pomimo widocznych oszpeceń w postaci zabudowy z czasów PRL-u, zdecydowanie warto odwiedzić to miasteczko.
Kostów – kościół pw. św. Augustyna z 1911 roku. Dawny dwór (nazywany pałacem) obecnie jest budynkiem mieszkalnym. 2 kilometry na północny wschód od stacji pałac w Siemianicach (już woj. wielkopolskie) – własność prywatna; niedostępny dla zwiedzających. 3 kilometry na północ od stacji trójstyk województw opolskiego, wielkopolskiego i łódzkiego. 5 kilometrów na zachód od stacji drewniany kościół pw. św. Jacka we wsi Miechowa. 5 kilometrów na północny zachód od stacji słup granicy przy dawnej granicy polsko-niemieckiej.
Pomiędzy stacjami Kostów a Łęka Opatowska przebiega granica województw opolskiego i wielkopolskiego.
Łęka Opatowska – brak atrakcji turystycznych w pobliżu stacji.
Słupia – we wsi zespół pałacowo-parkowy (własność prywatna) oraz kościół pw. Wszystkich Świętych z 1870 roku.
Kępno – węzeł kolejowy, jeden z dwóch dwupoziomowych dworców kolejowych w Polsce. Zabytkowy budynek dworca. Z dworca do centrum miasteczka należy pokonać około 1,5 km. W centrum Kępna zobaczymy między innymi rynek, Muzeum Ziemi Kępińskiej, kościół pw. św. Marcina i zabytkowy budynek Poczty Polskiej.