Kolej na Podróż

Jak wyglądają pociągi Leo Express

Czeski przewoźnik Leo Express budzi zachwyt wśród Polaków. Połączenia autobusowo-kolejowe Kraków – Bogumin – Praga, kampania reklamowa na portalach podróżniczych i czechofilskich, wśród podróżników krążą legendy o supermiłej obsłudze, punktualności i niezwykle wygodnych pociągach.

Tabor Leo Express to nowoczesne pociągi Flirt, montowane w Polsce. W pierwszych dniach eksploatacji profil Leo Express na Facebooku był bombardowany narzekaniami na „polski szmelc”, co jest normalne u Czechów. Obecnie przeważają raczej pochlebne opinie, tylko niektórzy zwracają uwagę na drobne niedogodności.

Pociągi z zewnątrz nie wyglądają rewelacyjnie. Stoją pustawe na peronie, widać jedynie stewardów snujących się po pociągu w oczekiwaniu na otwarcie pojazdu. Drzwi do środka otwierają się kilka minut przed odjazdem. Przed wejściem do pociągu odbywa się kontrola biletów.

W pociągach Leo Express są trzy klasy – Economy, Premium i Business. Jak nietrudno się domyślić, Economy to najtańsza i najmniej wygodna klasa. Lepiej jest w klasie Premium, natomiast klasa Business to luksus. We wszystkich klasach działa wi-fi. W każdym pociągu są trzy toalety z obiegiem zamkniętym.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Autobus Leo Express – wrażenia z przejazdu

<center>
<iframe src=”https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fblogkolej%2Fposts%2F2007382455972602&width=500″ width=”500″ height=”566″ style=”border:none;overflow:hidden” scrolling=”no” frameborder=”0″ allowTransparency=”true” allow=”encrypted-media”></iframe>
</center><br><br>

KLASA ECONOMY

Pasażerowie klasy Economy mają do dyspozycji:
– oparcie na łokcie
– podnóżek
– możliwość bezpłatnego wypożyczenia słuchawek
– dostęp do portalu rozrywkowego (intranetu)
– ograniczony dostęp do prasy codziennej
– wydzielone miejsca dla grup podróżnych (fotele naprzeciw siebie)
– gniazdko

Układ siedzeń 2+2, kilka miejsc to 4 siedzenia naprzeciw siebie, rozdzielone stołkiem.

KLASA BUSINESS

Klasa Premium to coś w rodzaju pierwszej klasy. Skórzane siedzenia w układzie 2+1, więcej miejsca i więcej usług w cenie biletu. Dodajmy, że znacznie droższego biletu. Oprócz usług dla pasażerów klasy Economy, pasażerowie klasy Premium uprawnieni są do otrzymania bezpłatnego zimnego lub ciepłego napoju, mogą czytać prasę codzienną bez ograniczeń, otrzymają także deser lub kanapkę (bagietkę) za darmo. Otrzymują także zniżkę na lunch – zapłacą 80 koron (oferta ograniczona.)

KLASA PREMIUM

Klasa Business przypomina wagony dla menedżerów, znane z niektórych kolei. Układ siedzeń 2+1, wykładzina na podłodze, bardzo dużo miejsca, stolik do pracy z laptopem, napoje bez ograniczeń oraz trzydaniowy obiad w cenie biletu. Bardzo wygodne fotele wypoczynkowe, pasażerowie nocnego połączenia z Koszyc dostaną też koc.

Podczas przejazdu pasażerowie mogą zakupić kanapki (bagietki), napoje, a nawet dania obiadowe w rozsądnych cenach, dużo niższych niż na przykład w wagonach restauracyjnych firmy WARS. Na przykład kawa Americano kosztuje 23 CZK, czyli w przeliczeniu 3,5 zł. Herbatę kupimy za 19 CZK (ok. 3 zł). Różnica ogromna.

Zdjęcia pociągu udało mi się zrobić podczas odprawy pasażerów na stacji Bohumin hl.n. O swoim wejściu na pokład uprzedziłem wcześniej jedną z pań kontrolujących bilety. Niestety, firma Leo Express nie odpowiedziała na prośbę o materiały dotyczące połączenia Kraków – Praga.

Leo Express

Pociąg Leo Express na stacji Bohumin

Leo Express - Economy

Leo Express – klasa Economy

Leo Express Premium

Leo Express – klasa Business

Leo Express Business

Leo Express – klasa Premium

Leo Express

Leo Express – wyświetlacz LCD

%d bloggers like this: