Kolej na Podróż

Dworzec kolejowy w Pszczynie – informacje

Opis według stanu z lipca 2018 roku.

Dworzec kolejowy w Pszczynie należy do najładniejszych dworców kolejowych województwa śląskiego. Kilka lata temu budynek został wyremontowany i dziś może być wizytówką tego niewielkiego, ładnego miasta z pałacem i zespołem parkowym.

Budynek dworca z zewnątrz można opisać w samych superlatywach. Wybudowany w 1890 roku, w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku i na początku XXI wieku stopniowo niszczał, a w środku było tak brzydko, że podróżni chcieli jak najszybciej stamtąd wyjść. Remont w latach 2012-2014 przywrócił dworcowi dawny blask.

Dobre wrażenie pozostaje po wejściu do środka. Na pszczyńskim dworcu kolejowym działają dwie kasy – jedna dla pociągów dalekobieżnych PKP Intercity, druga sprzedaje bilety przewoźników regionalnych. Trzecią kasę biletową przekształcono w Powiatowy Punkt Informacji Turystycznej. Na ścianie ponadto zamontowano biletomat Kolei Śląskich, w którym jednak można płacić tylko kartą. Jedyny minus to niedziałające elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów.

Zobacz również:

Bielsko-Biała
Goczałkowice-Zdrój
Czechowice-Dziedzice
Pociągiem po województwie śląskim – co zwiedzić i zobaczyć wzdłuż linii kolejowych

 

Pszczyna to jedno z najładniejszych miasteczek województwa śląskiego, popularne szczególnie wśród rodzin z dziećmi…

Posted by Kolej na Podróż on Monday, 22 July 2019

 

W holu dworca zamontowano siedzenia, możliwe jest przejście do poczekalni. Jeśli chodzi o część gastronomiczno-usługową, czynne są dwa saloniki prasowe, w których można się zaopatrzyć w jedzenie i napoje. W holu dworca postawiono także automat z gorącymi napojami.

Toalety automatyczne – otwierają się po wrzuceniu monety dwuzłotowej. Na dworcu nie ma skrzynek bagażowych i prysznica. Gniazdka działają. Przed dworcem zamontowano stojaki na rowery.

Dworzec kolejowy w Pszczynie posiada 2 perony. Pierwszy peron – od strony budynku dworca – wyremontowany i zadaszony, wygląda bardzo ładnie.Odjeżdżają stąd głównie pociągi w stronę Żor i Rybnika.

Na drugi peron przechodzi się kładką nad torami. Jest to niewygodne przejście dla osób z wózkami i mającymi problemy z poruszaniem się, ale trudno wyobrazić sobie inne rozwiązanie. Peron drugi również jest zadaszony, został częściowo wyremontowany oraz zamontowano nowe, metalowe siedzenia. Brakuje elektronicznych wyświetlaczy pokazujących pociągi, które się zatrzymują. Przy peronie 2 zatrzymują się pociągi osobowe i pospieszne, dla których Pszczyna jest stacją przelotową.

Dworzec przystosowany jest dla potrzeb osób na wózkach inwalidzkich. Przy wejściu od strony miasta wybudowano podjazd dla wózków inwalidzkich, dostępne jest też przejście na perony, otwierane zdalnie lub przez pracownika ochrony.

Podczas mojej ostatniej wizyty trwała budowa centrum przesiadkowego przed budynkiem dworca.

Dworzec kolejowy w Pszczynie położony jest blisko centrum miasta i największych atrakcji miasta. Z dworca do centrum idzie się pieszo 5-10 minut, w zależności od wybranej drogi i tempa spaceru.


Dworzec kolejowy w Pszczynie

Kasy biletoweTak
Skrzynki bagażoweNie
ToaletaTak
ParkingW przebudowie
PoczekalniaTak
Udogodnienia dla niepełnosprawnychTak
Czas spaceru do rynku5-10 minut

Zapraszam do śledzenia naszego profilu na Facebooku. Będzie mi bardzo miło, jeśli udostępnisz ten post znajomym lub dodasz odnośnik do mojego bloga 🙂 A TUTAJ zamieściłem spis najciekawszych artykułów na blogu – na pewno znajdziesz coś dla siebie

Pszczyna - budynek dworca

Dworzec od strony miasta

Widok na dworzec

Dworzec kolejowy w Pszczynie od strony peronów.

Dworzec

Widok na dworzec z kładki nad torami.

Hol

Hol dworca – po lewej wejście do toalet, po prawej punkt informacji turystycznej.

Poczekalnia

Poczekalnia

Dworzec

Przejście do lokali gastronomicznych

Dworzec w Pszczynie - kasy

Hol dworca – widok na kasy.

Peron

Peron 2

Kładka

Zejście z kładki nad torami

Kładka

Widok na kładkę nad torami

%d bloggers like this: