Najlepszy przewoźnik świata – PKP Intercity – zorganizował na swoim oficjalnym profilu na Facebooku konkurs dla najaktywniejszych fanów. Nagrodą są tajemnicze zestawy gadżetów przyznawane w każdy piątek dla najaktywniejszego fana PKP Intercity.
Konkurs trwa od 20.11.2015 r. do 30.01.2016 r. godz.12:00. W oficjalnym komunikacie widnieje nazwa „konkurs fotograficzny”, jednak organizator zachęca nie tylko do publikowania swoich zdjęć, ale też do komentowania, polubień postów i wrzucania filmów.
Pewne wątpliwości budzi zapis regulaminu z punktu 2:
2. Wyłonienie jednego laureata będzie odbywało się cotygodniowo na zasadach określonych Regulaminem spośród tych Uczestników, którzy:
2.1 w czasie trwania Konkursu będą podejmować Aktywności wskazane w ust. 1 powyżej oraz
2.2 zaakceptują warunki Regulaminu, to jest tym samym:
a. potwierdzą udzielenie Organizatorowi upoważnienia do korzystania z prac oraz wszelkich wchodzących w ich skład komponentów stanowiących przedmiot praw autorskich, praw pokrewnych lub dóbr osobistych, w zakresie eksploatacji materiałów na potrzeby Konkursu wskazanych w § 1 ust.
b. przeniosą na Organizatora prawa autorskie majątkowe i pokrewne do rozporządzania i korzystania z prac oraz wszelkich wchodzących w ich skład komponentów stanowiących przedmiot praw autorskich oraz praw pokrewnych.
Zdążyłem już poznać prawników PKP Intercity, to osoby wyrażające się wyjątkowo zawiłym i niekulturalnym językiem, więc również w przypadku regulaminu laikowi trudno zrozumieć zapis.
Fani PKP Intercity z wypiekami na twarzy codziennie publikują setki często marnej jakości zdjęć, niektórzy „polubili” wszystkie posty od 2011 roku. Najbardziej zdziwiły mnie emocje towarzyszące krytyce zaśmiecania profilu – niektórzy uczestnicy dostają białej gorączki. Nie spodziewałem się, iż zestaw gadżetów wywoła tyle emocji. Myślę, że mój ukochany przewoźnik powinien dorzucić kilka zestawów z kartką mikołajkową z autografem prezesa Leonkiewicza i wszyscy byliby zadowoleni.
Obecnie na profilu jest straszny bałagan, niektórzy wręcz zastanawiają się, czy to nie jest celowe działanie firmy, aby skargi podróżnych zagubiły się wśród setek zdjęć. Jedno jest pewne – PKP Intercity będzie mogło pochwalić się ruchem na profilu, statystykami itp.
Fani PKP Intercity bardzo długo czekali na konkurs. Nie mam nic przeciwko, pomysł jednak trochę nie trafiony.
Jeśli chodzi o gadżety PKP Intercity, to posiadam sporą kolekcję, którą wkrótce zamierzam pochwalić się na blogu.