Opis według stanu z połowy lipca 2016 roku.
Kępno to ważny węzeł kolejowy, a tutejszy dworzec to tzw. dworzec dwupoziomowy, czyli na dwóch poziomach krzyżują się dwie linie kolejowe pod kątem prostym. Perony 1 i 2 znajdują się na dolnym poziomie, peron 3 na górnym poziomie. Peron nr 3 jest niezadaszony, po wyjściu z tego peronu dworzec prezentuje się niezbyt ładnie. Na dolny poziom schodzimy po schodach lub zjeżdżamy windą dostępną z budynku dworca. Peron 2 zadaszony, peron 1 nie.
Zobacz również:
Podróż pociągiem po Polsce – przewodnik dla pasażerów
Dworce kolejowe – lista dworców opisanych na blogu
Polska – spis artykułów z Polski na blogu
Kluczbork – dworzec kolejowy
Kluczbork – spacer po mieście
Byczyna – niezwykłe miasteczko
Ostrów Wielkopolski – wrażenia
Budynek dworca znacznie ładniej wygląda od strony parkingu przed dworcem lub peronów na dolnym poziomie. Hol dworca wyremontowany, kolorystyka nawiązuje do elewacji budynku. W środku kasa biletowa (podczas mojego pobytu nieczynna), automat z napojami i przekąskami, kilka ławeczek. W osobnym pomieszczeniu niewielka poczekalnia oraz toalety na automat wrzutowy. Teren dworca ochraniany jest przez firmę ochroniarską, a na pierwszym piętrze znajduje się posterunek Straży Ochrony Kolei. Obiekt teoretycznie przystosowany do odprawy osób niepełnosprawnych, internauci sygnalizują, że winda jest nieczynna.
Przed dworcem można zostawić samochód na parkingu, okolica niezbyt ładna, w pobliżu czynny jest McDonald’s. Za peronem 1 stoi parowóz jako eksponat.
Dworzec kolejowy Kępno jest bardzo ładny, ale martwy. Dziwnie się na nim czułem.
Dworzec położony jest daleko od centrum miasta. Z dworca do rynku w Kępnie jest około 1,8 km.
Dworzec kolejowy Kępno czynny jest przez całą dobę.
Adres dworca: Dworcowa, 63-600 Kępno