Kolej na Podróż

Zawieszenie pociągów Timișoara – Vršac

Koleje w Europie Albania Austria Belgia Białoruś Bośnia i Hercegowina Bułgaria Chorwacja Czarnogóra Czechy Dania Estonia Finlandia Francja Grecja Hiszpania Holandia Irlandia Kosowo Litwa Luksemburg Łotwa Macedonia Mołdawia Niemcy Norwegia Portugalia Rosja Rumunia Serbia Słowacja Słowenia Szwajcaria Szwecja Turcja Ukraina Węgry Wielka Brytania Włochy

Od 1 sierpnia 2017 roku zostaje zawieszone kursowanie pociągów międzynarodowych Timișoara – Vršac. Jak poinformowały koleje serbskie, zawieszenie połączenia spowodowane jest małą liczbą podróżnych oraz koniecznością racjonalizacji wydatków. Pociągi Timișoara – Vršac kursowały od kilku lat jako jedyne kolejowe połączenie pasażerskie pomiędzy Serbią a Rumunią.

Zobacz również:

Belgrad – praktyczny przewodnik

Nie pomogły nawet niskie ceny biletów – bilet Timișoara – Vršac w jedną stronę kosztował 4 euro, natomiast bilet Banat Specijal Belgrad –  Timișoara i z powrotem 14 euro. Połączenie było obsługiwane przez pociągi Siemens Desiro kolei rumuńskich.

Problemem mógł być fakt, że pociągi Belgrad – Vršac – Belgrad rozpoczynały i kończyły swój bieg na stacji Beograd Dunav położonej daleko od głównego dworca kolejowego, na którą można się było dostać pociągami podmiejskimi Beovoz ze stacji Beograd Centar. W rumuńskiej wyszukiwarce połączeń pociąg był pokazywany jako Timișoara – Stambena Moravita. O ile dla miłośników kolei to nie żaden problem, o tyle zwykły pasażer, który podróżuje koleją nieregularnie, mógł mieć kłopoty ze zorientowaniem się w rozkładzie jazdy.

Po zawieszeniu połączenia nie będą kursowały pociągi pasażerskie pomiędzy Serbią a Rumunią. Zapowiadana reaktywacja pociągu Belgrad – Bukareszt nie doszła do skutku, a pociągi regionalne Kikinda – Jimbolia zostały ostatecznie zlikwidowane w 2015 roku.

W przyszłości planowana jest budowa 17 km torów, dzięki której tory połączą Nowy Sad i Zrenjanin, a tory w stronę Rumunii zostaną zmodernizowane (więcej wkrótce).

Zawieszenie pociągów Timișoara – Vršac to nie koniec złych informacji z Serbii. Od 1 sierpnia 2017 roku zawieszony zostaje jeden z pociągów Sofia – Dimitrovgrad. Do połowy września kursuje bezpośredni pociąg dzienny Belgrad – Sofia, natomiast nie wiadomo, co będzie potem. Być może Serbia utraci połączenie kolejowe z Bułgarią.

Warto wspomnieć, że od 1 kwietnia 2017 roku bilet Balkan Flexipass nie jest honorowany przez koleje rumuńskie.

Spodobał ci się wpis? Jeśli tak, zapraszam do polubienia naszego profilu na Facebooku.

Timișoara - Vršac

Wnętrze pociągu Timișoara – Vršac

%d bloggers like this: