Kolej na Podróż

Kolej w Jemenie – informacje ogólne

W Jemenie nie ma i nie było linii kolejowych. W 1916 roku planowano wydłużyć Kolej Hidżaską z Damaszku aż do Adenu. Plany nie zostały zrealizowane.

W 2008 roku pojawiły się informacje o planach budowy mostu międzykontynentalnego pomiędzy Jemenem a Dżibuti. Most o długości 28,5 km nad cieśniną Bab al-Mandab miał posiadać również cztery tory kolejowe. Docelowo międzynarodowy korytarz kolejowy miał połączyć Dubaj, Jemen, Dżibuti i stolicę Etiopii Addis-Abebę. Planów nie zrealizowano.

Rok później, w ramach negocjacji w sprawie projektu sieci linii kolejowych łączących kraje Zatoki Perskiej, rząd Jemenu rozważał budowę trzech linii kolejowej – głównej linii wzdłuż wybrzeża od granicy z Arabią Saudyjską do granicy z Omanem z dwoma odgałęzieniami do portów położonych nad Morzem Czerwonym i Morzem Arabskim.

Obecnie Jemen wyniszczony jest przez trwającą od wielu lat wojnę domową, w związku z czym budowa kolei zejdzie na daleki plan.

Źródła:

[1] www.railwaygazette.com/news/intercontinental-bridge/33474.article
[2] www.railwaygazette.com/news/gulf-railway-could-start-next-year/34526.article

Kolej w Azji:  Afganistan  Armenia  Arabia Saudyjska  Azerbejdżan  Bahrajn  Bangladesz  Bhutan  Birma  Brunei  Chiny  Filipiny  Gruzja  Indie  Indonezja  Irak  Iran  Izrael  Japonia  Jemen Jordania  Kambodża  Katar  Kazachstan  Kirgistan  Korea Południowa  Kuwejt  Laos  Liban  Malediwy Malezja  Mongolia  Nepal  Oman  Pakistan  Singapur  Sri Lanka  Tadżykistan  Tajlandia  Tajwan  Timor Wschodni  Turkmenistan  Uzbekistan  Wietnam  Zjednoczone Emiraty Arabskie

%d bloggers like this: