Iwano-Frankowsk opisałem w poprzednim wpisie. Zdecydowanie najpiękniejszym budynkiem z zewnątrz w tym mieście jest dworzec kolejowy. Jest to również jeden z najładniejszych dworców kolejowych, jakie widziałem.
Dworzec kolejowy z zewnątrz wygląda przepięknie, szczególnie ze strony kładki nad torami. Ze strony Skweru Przydworcowego ogólne wrażenie psują banery reklamowe i duży ekran LED, na którym wyświetlane są reklamy.
W środku dworzec podzielony jest na część dalekobieżną i podmiejską. W holu dla części dalekobieżnej jest kilka kas biletowych, tablica z rozkładem jazdy, cennikiem pociągów podmiejskich oraz automat z napojami. Krótki korytarz prowadzi do dużej poczekalni. Ze względu na sporą liczbę pasażerów nie robiłem zdjęć tego pomieszczenia. W holu tym czynne są również toalety, lecz często mają przerwę technologiczną.
W części podmiejskiej nie byłem.
Na dworcu działają także komnaty wypoczynku.
Peron przy wyjściu z dworca z wiatą, ławeczkami i brukowaną nawierzchnią. Z peronu można przejść do darmowych toalet lub na inne perony.
Pozostałe dwa perony niezadaszone, bez ławek, asfaltowane. Peron dla pociągów Iwano-Frankowsk – Kołomyja dostępny jest również z innego miejsca przez dwie bramy. Przy peronie tym są trzecie toalety.
Przed dworcem znajduje się parking dla samochodów i marszrutek. Z drugiej strony ruchliwej ulicy odjeżdżają trolejbusy komunikacji miejskiej.
Do targowiska idzie się około 10 minut, do rynku 15 minut.