Połączenie obsługiwane jest przez Koleje Śląskie. Nie wszystkie pociągi przystosowane są do przewozu osób niepełnosprawnych.
POCIĄG KATOWICE – ŻYWIEC – WRAŻENIA
Pociąg trasę z Katowic do Żywca pokonuje w 90-100 minut. Jedzie się szybko, po remoncie torów znacznie poprawiła się jakość podróży na odcinkach Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała i Bielsko-Biała – Żywiec, wadą z punktu widzenia turysty są częste przystanki na trasie. Kursuje również pociąg przyspieszony, przejeżdżający trasę w 80 minut.
Obłożenie wysokie – w dni robocze dużo osób dojeżdża do szkół i zakładów pracy w Bielsku-Białej lub w Katowicach (w drugą stronę). W weekendy i ferie ludzi zwykle jest jeszcze więcej, ponieważ jadą do Bielska-Białej przesiąść się na autobus do Szczyrku lub do Żywca, aby kontynuować podróż w Beskidy.
Najciekawsze odcinki to przejazd tunelem pod centrum Bielska-Białej oraz widok na Jezioro Żywieckie przy wjeździe do Żywca.
Kilka pociągów jedzie w dłuższej relacji Katowice – Zwardoń.
Na trasie spotykany jest różny tabor: pociągi Elf, Flirt, EN 57 i 14We jako pociąg przyspieszony. W większości pociągów do dyspozycji jest jedna toaleta z obiegiem zamkniętym. Toalety czynne na stacjach Katowice Ligota, Pszczyna, Goczałkowice-Zdrój, Czechowice-Dziedzice (odradzam korzystanie), Bielsko-Biała Główna i Żywiec.
POCIĄG KATOWICE – ŻYWIEC – TRASA
Katowice –> Katowice Brynów –> Katowice Ligota –> Katowice Piotrowice –> Katowice Podlesie –> Tychy –> Tychy Żwaków –> Kobiór –> Piasek –> Pszczyna –> Goczałkowice –> Goczałkowice-Zdrój –> Czechowice-Dziedzice –> Czechowice-Dziedzice Przystanek –> Czechowice-Dziedzice Południowe –> Bielsko-Biała Komorowice –> Bielsko-Biała Północ –> Bielsko-Biała Główna –> Bielsko-Biała Lipnik –> Bielsko-Biała Leszczyny –> Bielsko-Biała Mikuszowice –> Wilkowice Bystra –> Łodygowice Górne –> Łodygowice –> Pietrzykowice Żywieckie –> Żywiec
POCIĄG KATOWICE – ŻYWIEC – NAJWAŻNIEJSZE STACJE
Katowice – stacja początkowa. Pociąg rozpoczyna bieg na dworcu głównym.
Katowice Brynów – nieciekawe miejsce, często na peronach widziałem dresiarzy i pijanych osobników.
Katowice Ligota – wyremontowana stacja; w pobliżu osiedle domów studenckich.
Katowice Ligota – dworzec kolejowy
Katowice Piotrowice – dawniej brzydka i niebezpieczna stacja; obecnie w budynku stacji działa Teatr Żelazny, a na peronach zrobiono wiaty. Trzy perony, ze stacji odchodzi również linia w kierunku Mikołowa i Rybnika.
Tychy – miasto przemysłowe, zabudowa to niemal same blokowiska. Miasto znane z browaru i drużyny hokeja na lodzie. Na obrzeżach miasta popularny w lecie zbiornik wodny Jezioro Paprocańskie.
Kobiór – wieś w powiecie pszczyńskim, brak atrakcji turystycznych.
Piasek – jak wyżej.
Pszczyna – miasteczko znane ze skansenu, pałacu, ładnego parku i zagrody żubrów. Popularne miejsce wycieczek jednodniowych mieszkanców Górnego Śląska.
Pszczyna – perełka Górnego Śląska
Goczałkowice-Zdrój – miejscowość uzdrowiskowa, wyremontowany dworzec kolejowy położony w centrum uzdrowiska, stawy ze ścieżkami spacerowo-rowerowymi na brzegach oraz Zbiornik Goczałkowicki.
Goczałkowice-Zdrój – dworzec kolejowy
Goczałkowice-Zdrój – spacer po uzdrowisku
Czechowice-Dziedzice – miasto przemysłowe, ważny węzeł kolejowy.
Czechowice-Dziedzice – dworzec kolejowy
Czechowice-Dziedzice – spacer po mieście
Bielsko-Biała Główna – jeden z najpiękniejszych dworców kolejowych w Polsce. Blisko dworca PKS i najważniejszych zabytków Bielska-Białej.
Bielsko-Biała Główna – dworzec kolejowy
Bielsko-Biała – spacer po centrum
Wilkowice Bystra – zaniedbana stacja kolejowa. W pobliżu liczne szlaki turystyczne, w tym szlak na Klimczok.
Łodygowice – wieś w powiecie żywieckim. Zabytki to dwór i drewniany kościół pw. św. Apostołów Szymona i Judy Tadeusza.
Żywiec – baza wypadowa do wycieczek w Beskidy, dwa pałace (zamki), ładny park, drewniany kościół i rynek.
Żywiec – dworzec kolejowy
Żywiec – spacer po mieście