Kolej na Podróż

Jak wyglądają pociągi PKP Intercity do Pragi – fotoprzewodnik

Dużą popularnością cieszą się opublikowane tutaj przewodniki na temat kolei czeskich i pociągów do Czech. Dziś postanowiłem wam zaprezentować pociągi PKP Intercity do Pragi. Oczywiście kursujące do czeskiej Pragi.

Zobacz również:

Kolej w Czechach – kompletny przewodnik dla pasażerów
Jak wyglądają pociągi Leo Express – fotoprzewodnik
Pociąg Leo Express klasa biznes – test niesponsorowany

Przewodniki po czeskich miastach: Praga, Brno, Ołomuniec, Ostrawa, Pardubice

Praga to popularny kierunek wycieczek. Ceny biletów międzynarodowych nadal są wygórowane, jednak coraz więcej osób wybiera pociągi PKP Intercity jako środek transportu do stolicy Czech. Prawdę mówiąc trudno się dziwić, bowiem konkurencja ze strony Leo Express jest słaba.

Obecnie sytuacja z pociągami wygląda tak – pociągi dzienne zestawione są z wagonów kolei czeskich, pociągi nocne z wagonów z miejscami do siedzenia PKP Intercity. Nie posiadam zdjęć wagonów sypialnych oraz wagonów z miejscami do leżenia, zaprezentuję więc jedynie zdjęcia wagonów z miejscami do siedzenia.

Wagony z przedziałami i bezprzedziałowe drugiej klasy są takie same w pociągach IC Praha, jak i IC Cracovia.

Wagony we wszystkich pociągach do Pragi

Dwa typy wagonów spotykane są we wszystkich dziennych pociągach do Pragi. Są to czeskie wagony bezprzedziałowe oraz wagony z przedziałami odkupione od kolei austriackich.

Bmz232 – wagon Bmz 232 to wagon drugiej klasy z przedziałami odkupiony przez České dráhy od kolei austriackich. Są to wagony bardzo wygodne z sześciomiejscowymi przedziałami z pluszowymi fotelami. Wagony wyposażone zostały w klimatyzację, gniazdka oraz toalety z obiegiem zamkniętym. Wszystko byłoby fajnie, gdyby wszystkie wagony miały zasłony na oknach z korytarza do przedziału. W upalne dni, kiedy słońce świeci prosto w twarz, trudno w nich wytrzymać. Natomiast na oknach w przedziale powinny być rolety, ale nie wiem, czy są. Jeśli nie świeci słońce, to jeden z moich ulubionych wagonów. W każdym wagonie znajduje się 66 miejsc do siedzenia. Nie ma miejsc przystosowanych dla osób na wózkach dla niepełnosprawnych ani miejsc do przewozu rowerów.

Warszawa - Praga

Przedział drugiej klasy pociągów do Pragi

Bdmpee233 – wagon bezprzedziałowy drugiej klasy kolei czeskich, często spotykany w pociągach dziennych z Polski do Pragi. Klimatyzowany, wyposażony w toaletę z obiegiem zamkniętym i 4 wydzielone miejsca do przewozu rowerów. W wagonie zmieści się 1 wózek dziecięcy. Część miejsc przy stolikach. Łącznie w wagonie jest 80 miejsc do siedzenia. Osobiście nie lubię tych wagonów. Da się w nich wytrzymać, ale na długie trasy jednak są niewygodne.  Na plus zasłony przy oknach.

Bdmpee233

Wagon bezprzedziałowy typu Bdmpee233

Bdmpee233

Siedzenia w wagonie Bdmpee233

Pociąg IC Praha (Warszawa – Praga)

Pociąg IC Praha z Katowic do Warszawy zestawiony jest z wagonów kolei czeskich – dostępny jest wagon I klasy bez przedziałów, wagony drugiej klasy bezprzedziałowe i z przedziałami oraz wagon restauracyjny.

I klasa w pociągu IC Praha – jako wagon I klasy kursuje wagon kolei czeskich Ampz143. Jest to wagon bezprzedziałowy, posiada 58 miejsc w układzie 2+1. Wagon klimatyzowany, ta seria wagonów przeszła modernizację w latach 2015-2016. Były przeznaczone do obsługi trasy Praga – Berlin – Hamburg, ale w rozkładzie jazdy 2018/2019 pojawiają się również na trasie Praga – Warszawa. Prędkość maksymalna to 200 km/h, wagon wyposażony jest w toaletę z obiegiem zamkniętym, wydzielone miejsca dla osób na wózku inwalidzkim, gniazdka tradycyjne i gniazdka USB.

Ampz143

IC Praha – wagon I klasy

Wagon gastronomiczny Wrmz – wagon gastronomiczny kolei czeskich podzielony na część barową i restauracyjną. Klimatyzowany, wyposażony w toaletę z obiegiem zamkniętym i system informacji pasażerskiej.

IC Praha

Wagon restauracyjny pociągu IC Praha

IC Praha

Wagon restauracyjny pociągu IC Praha

Pociąg IC Cracovia (Kraków – Praga)

W pociągu IC Cracovia, oprócz pokazanych wyżej wagonów: bezprzedziałowego i z przedziałami od kolei austriackich, kursuje także wagon barowy z wydzieloną bezprzedziałową częścią sprzedawaną jako wagon I klasy. Nie udało mi się nigdy sfotografować go od środka, dlatego musiałem posiłkować się materiałami prasowymi kolei czeskich.

ARmpee – to oznaczeni wagonu barowego z częścią służącą za pierwszą klasę. Część barowa od pierwszej klasy oddzielona jest szybką. W pierwszej klasie znajdują się 22 miejsca do siedzenia. Wagon klimatyzowany, wyposażony w gniazdka i toaletę z obiegiem zamkniętym. Część barowa może pomieścić 14 osób.

ARmpee

Wagon ARmpee (© České dráhy)

IC Cracovia

Wagon ARmpee – I klasa (© České dráhy)

Standard wagonów kolei czeskich wysyłanych do Polski od 2012 roku znacznie się podniósł, wcześniej koleje czeskie wysyłały do Polski najgorsze wagony dla połączeń dalekobieżnych.

Zapraszam do śledzenia naszego profilu na Facebooku. Będzie mi bardzo miło, jeśli udostępnisz ten post znajomym lub dodasz odnośnik do mojego bloga 🙂 A TUTAJ zamieściłem spis najciekawszych artykułów na blogu – na pewno znajdziesz coś dla siebie.

%d bloggers like this: