Kolej na Podróż

Jak wyglądają pociągi IC (Intercity) – fotoprzewodnik (akt. 08.2021)

Pociągi IC to to kategoria pociągów pospiesznych uruchamianych przez PKP Intercity. Skrót IC oznacza Intercity. W przeciwieństwie do pociągów TLK pociągi IC są zestawione ze zmodernizowanego lub nowego taboru.

Pociągi Intercity mogą być zestawione ze składu wagonowego lub elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Zobacz również:

Podróż pociągiem po Polsce – przewodnik dla pasażerów
Tanie podróże z PKP Intercity – przegląd ofert i promocji
Pociąg Flirt 3 II klasa – wrażenia z przejazdu
Pociąg Flirt 3 I klasa – wrażenia z przejazdu
Pociąg Dart II klasa – wrażenia z przejazdu
Wagon sypialny PKP Intercity – wrażenia z przejazdu
Jak wyglądają pociągi TLK – fotoprzewodnik
Jak wyglądają pociągi EIC – fotoprzewodnik
Pociąg EIC Premium 2 klasa – wrażenia

Składy wagonowe to nowoczesne wagony po modernizacji lub zakupione przez PKP Intercity w kilku ostatnich latach. W połączeniach międzynarodowych na odcinku krajowym wagony wysyłane przez koleje czeskie, austriackie i niemieckie mogą odbiegać od ogólnie przyjętych norm.

Natomiast w składach krajowych większość wagonów jest bardzo wygodna, szczególnie wagony bezprzedziałowe wyprodukowane przez NEWAG i wagony z przedziałami pierwszej klasy. Wagony są klimatyzowane oraz wyposażone w gniazdka elektryczne. Większość wagonów przystosowano do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Elektryczne zespoły trakcyjne to pociągi Stadler Flirt 3 lub PESA Dart. Moim zdaniem nie są szczególnie wygodne ani rewelacyjne i bardziej nadają się na 3-4 godzinną podróż. Po tym czasie robi się jakoś niezbyt wygodnie. W pociągach tych wydzielona jest część barowa, gdzie można zakupić przekąski i napoje. Elektryczne zespoły trakcyjne lubią się psuć podczas podróży, wtedy konieczny jest restart systemu, przez co pociągi stoją w miejscu co najmniej dodatkowe 20 minut. Gorzej, jeśli w tym czasie nie można skorzystać z toalety.

W większości pociągów IC dostępny jest wagon restauracyjny. Po podwyżkach cen żywności w wielu lokalach i sklepach na największych dworcach kolejowych, ceny niektórych artykułów w popularnym WARS-ie nie wydają się już tak wygórowane. Kiedyś poszedłem do wagonu restauracyjnego w pociąg IC z Wrocławia do Katowic, gdzie czekałem 4-5 minut na przygotowanie kanapki. Siedzenia były tak niewygodne, że wyszedłem obolały i więcej nie chciałbym w nim jechać.

Ogólnie bardzo lubię podróżować pociągami kategorii Intercity bez względu na pogodę, szczególnie w wagonach bezprzedziałowych. Na szczęście podczas moich podróży nie zdarzyła się awaria klimatyzacji.

Zapraszam do śledzenia naszego profilu na Facebooku. Będzie mi bardzo miło, jeśli udostępnisz ten post znajomym lub dodasz odnośnik do mojego bloga.

Stadler Flirt 3 PKP Intercity

Pociąg Flirt 3 na stacji Łowicz Główny

Pociąg Flirt

I klasa w pociągu Stadler Flirt 3 PKP Intercity

Stadler Flirt 3

II klasa w pociągu Flirt 3

PESA Dart

PESA Dart jako pociąg PKP Intercity na stacji Wrocław Główny

PESA Dart

Pociąg Dart – II klasa

PKP Intercity - wagon

Wagon pociągu IC PKP Intercity

II klasa pociąg IC

Przedział drugiej klasy w wagonie pociągu IC

PKP Intercity - wagon II klasy

Wagon bezprzedziałowy II klasy w pociągu IC

I klasa pociąg iC

Przedział pierwszej klasy w pociągu kategorii IC

I klasa

Przedział I klasy w pociągu IC – spotykany również pociągach EIC

Jak wyglądają pociągi IC

Nowe wagony bezprzedziałowe w pociągach Intercity – podobno bardzo niewygodne

Wagon restauracyjny WARS

Wyjątkowo niewygodny wagon restauracyjny PKP Intercity

%d bloggers like this: