Kolej na Podróż

Kolej w Bahrajnie – informacje ogólne

W Bahrajnie nie ma kolei. W 2015 roku w mediach pojawiły się informacje o planach budowy dwóch linii kolejowych:

Pierwsza linia kolejowa miałaby połączyć Bahrajn z Arabią Saudyjską. Linia ma prowadzić z portu Khalifa bin Salman przez lotnisko międzynarodowe do Dammanu w Arabii Saudyjskiej, gdzie będzie się łączyła z siecią kolejową Arabii Saudyjskiej. Łączna długość linii to 70-86 kilometrów (różne źródła podają różne odległości), z czego 26 kilometrów zostanie powstanie równolegle do Drogi Króla Fahda – zespołu mostów i grobli wybudowanych w latach 1982-1986 i tworzących połączenie drogowe pomiędzy Bahrajnem a Arabią Saudyjską. Według informacji na stronie Ministerstwa Transportu Bahrajnu, przewiduje się, że w 2050 roku pociągi na tej linii przewiozą 8 milionów pasażerów rocznie. Należy więc przypuszczać, że budowa tej linii to raczej kwestia odległej przyszłości. [1]

Druga planowana linia to Kolej Dużych Prędkości pomiędzy stolicami Kataru i Bahrajnu. Informacje o planach budowy tej linii pojawiały się w mediach w latach 2009-2015. Ambitne plany przewidywały jej ukończenie na 2022 rok, kiedy w Katarze odbędą się mistrzostwa świata w piłce nożnej. Aby zrealizować inwestycję, należałoby między innymi wybudować most pomiędzy krajami o długości około 40 kilometrów. Pociągi Ad-Dauha – Manama jeździłyby według planów z prędkością 350 km/h, a czas przejazdu wynosiłby około 50 minut. Brak informacji o postępach w realizacji projektu, od 2015 roku w mediach nie pojawiły się nowe informacje na temat linii. [2][3]

Władze Bahrajnu planują także budowę sieci metra o długości 109 kilometrów. Projekt przewiduje wybudowanie sześciu linii wokół stolicy kraju – Manamy. Jako pierwsze powstaną dwie linie:

Linia czerwona połączy lotnisko międzynarodowe z dzielnicą Seef na przedmieściach stolicy
Linia niebieska połączy Juffair z Isa Town.

Projekt budowy metra ma być zrealizowany w latach 2019-2030. Plany budowy metra w Bahrajnie pojawiły się już w 2009 roku, ale z przyczyn finansowych zostały porzucone. [4]

Źródła:

[1] www.transportation.gov.bh/content/gcc-railway
[2] www.tradearabia.com/news/CONS_185896.html
[3] www.arabianbusiness.com/railway-link-doha-s-education-city-with-bahrain-349279.html
[4] urbantransportnews.com/bahrain-launches-international-bid-for-new-metro-project/

Kolej w Azji:  Afganistan  Armenia  Arabia Saudyjska  Azerbejdżan  Bahrajn  Bangladesz  Bhutan  Birma  Brunei  Chiny  Filipiny  Gruzja  Indie  Indonezja  Irak  Iran  Izrael  Japonia  Jemen Jordania  Kambodża  Katar  Kazachstan  Kirgistan  Korea Południowa  Kuwejt  Laos  Liban  Malediwy Malezja  Mongolia  Nepal  Oman  Pakistan  Singapur  Sri Lanka  Tadżykistan  Tajlandia  Tajwan  Timor Wschodni  Turkmenistan  Uzbekistan  Wietnam  Zjednoczone Emiraty Arabskie

%d bloggers like this: