Kolej na Podróż

Kolej w Senegalu – informacje ogólne

Kolej w Senegalu w ciągu pierwszych piętnastu lat XXI wieku, podobnie jak w wielu innych afrykańskich krajach, popadła w ruinę, jednak inwestycje z ostatnich lat przywracają wiarę w możliwość rewitalizacji kilku linii kolejowych.

Do niedawna w Senegalu kursował  jedynie pociąg podmiejski Dakar – Thies znany pod nazwą „Petit train de banlieue”. Kursowała jedna para pociągów dziennie:

Thiès (odj. 06:55) – Dakar (przyj. 08:45)
Dakar (odj. 17:15) – Thiès (przyj. 19:30)

Stacje: Thies –> Rufisque –> Mbao –> Thiaroye –> Hann –> Dakar

Linia z Dakaru do Saint Louis oddana do użytku w 1885 roku od dawna nie jest używana.

Pod koniec października 2018 roku rozpoczęły się dostawy zamówionych piętnastu hybrydowych zespołów trakcyjnych do Senegalu. Pojazdy Coradia Polyvalent wyprodukowane przez Alstom mogą rozwijać prędkość do 160 km/h, są w stanie pomieścić 531 pasażerów w pierwszej i drugiej klasie. Wyposażone są w klimatyzację i dostosowane do eksploatacji w afrykańskich warunkach. Według zapowiedzi rządu Senegalu będą obsługiwać trasę Dakar – laise Diagne International Airport (AIBD) o długości 57 km. Trasę z centrum stolicy kraju na lotnisko będą pokonywa w 45 minut, zatrzymując się po drodze na 14 stacjach. W styczniu 2019 roku pierwszy pociąg uroczyście pokonał fragment trasy.

Ponadto trwa rewitalizacja linii Dakar – Bamako, po której dawniej kursował pociąg łączący stolice Senegalu i Mali.

Zobacz również: Koleje Świata  Algieria  Angola  Benin  Botswana  Burkina Faso  DR Konga
Egipt  Erytrea  Eswatini  Etiopia  Gabon  Ghana Gwinea Kamerun  Kenia  Kongo  Lesotho Liberia
Madagaskar  Mali  Malawi  Maroko  Mauretania  Mozambik  Namibia  Nigeria
Republika Południowej Afryki  Reunion  Sierra Leone  Sudan  Sudan Południowy  Tanzania  Togo
Tunezja Uganda Wybrzeże Kości Słoniowej Zambia  Zimbabwe

Coradia

Pociąg Coradia dla Senegalu (mat. prasowe Alstom)

%d bloggers like this: