Burkina Faso posiada jedną linię kolejową łączącą ten kraj z największym miastem Wybrzeża Kości Słoniowej – Abidżanem. Prace nad budową linii kolejowej prowadzono od początku XX wieku od strony Abidżanu, w 1933 roku tory doprowadzono do Bobo-Dioulasso, rok później otwarto tamtejszy dworzec i uruchomiono regularne pociągi.
W 1954 roku zakończyła się budowa linii kolejowej Abidżan – Wagadugu. Pomiędzy miastami kursował pociąg międzynarodowy znany z bardzo powolnej jazdy i niskiego komfortu wagonów. Na początku XXI wieku połączenie kilkakrotnie zawieszano ze względu na wojnę domową w Wybrzeżu Kości Słoniowej i niestabilną sytuację polityczną w Burkina Faso. Przez kilka lat był relacja pociągu była skrócona do Bobo-Dioulasso, jednak na jednym ze zdjęć zamieszczonych w repozytorium Wikimedia Commons widać w rozkładzie z 2017 roku, że pociąg nadal kursuje raz w tygodniu do Wagadugu.
W latach osiemdziesiątych XX wieku wybudowano linię kolejową Wagadugu – Kaya o długości około 100 kilometrów.
4 grudnia 2017 roku rozpoczął się remont linii kolejowej Abidżan – Wagadugu. Remont powinien się zakończyć do końca 2021 roku.
Planowane są także następujące inwestycje:
– wydłużenie linii Wagadugu – Kaya do Tambao na trójstyku granic Burkina Faso z Mali i Nigrem. W okolicy Tambao znajdują się kopalnie manganu.
– budowa kolei łączącej Wybrzeże Kości Słoniowej z Nigrem i Beninem.
Pociąg Abidżan – Wagadugu na You Tube (00:44)(2016)
Kolej w Afryce: Algieria Angola Benin Botswana Burkina Faso Burundi Czad DR Konga
Egipt Erytrea Eswatini Etiopia Gabon Gambia Ghana Gwinea Gwinea-Bissau
Gwinea Równikowa Kamerun Kenia Komory Kongo Lesotho Liberia Libia Madagaskar Mali
Malawi Maroko Mauretania Mauritius Mozambik Namibia Niger Nigeria
Republika Południowej Afryki Republika Środkowoafrykańska Rwanda Senegal Seszele
Sierra Leone Somalia Sudan Sudan Południowy Tanzania Togo Tunezja Uganda
Wybrzeże Kości Słoniowej Wyspy Świętego Tomasza i Książęca Wyspy Zielonego Przylądka Zambia Zimbabwe Madera Reunion Wyspy Kanaryjskie Wyspa Świętej Heleny