Benin należy do nieźle prosperujących afrykańskich państw. Kolej w Beninie ogranicza się do linii Cotonou – Parakou, ale trwa budowa linii kolejowej łączącej Cotonou ze stolicą Nigru – Niamej. Konieczna jest rewitalizacja istniejącej linii oraz budowa torów o długości 574 km.
W 2014 roku francuska grupa Bollore otrzymała licencję na prowadzenie przewozów kolejowych w Beninie. Mimo to w ostatnich latach zanotowano perturbacje związane z funkcjonowaniem linii pasażerskiej. Wydaje się, że obecnie linia Blueline Cotonou – Parakou funkcjonuje normalnie. W 2015 roku do jej obsługi sprowadzono wagony kolei szwajcarskich Zentralbahn. Wyremontowano kilka stacji na trasie, w tym dworzec kolejowy w Cotonou. Niestety, nie ma możliwości zweryfikowania tych informacji.
W Beninie na specjalne zamówienia biur podróży uruchamiany jest pociąg turystyczny Train d’ébène zestawiony z lokomotywy spalinowej i dwóch odrestaurowanych drewnianych wagonów z lat dwudziestych ubiegłego wieku. Przejazd pociągiem połączony jest ze zwiedzaniem popularnych miejsc, a cała wycieczka trwa od dwóch dni do tygodnia. Pociąg również jedzie z Cotonou do Parkarou i z powrotem, lecz turyści oprócz Bohicon i Save zwiedzają między innymi Abomey i Dassa Zoume. Train d’ébène wzbudza ogromną sensację wśród miejscowej ludności. Nie wiadomo, jak pociąg kursuje, wielokrotnie był reklamowany na portalach turystycznych.
Kolej w Afryce: Algieria Angola Benin Botswana Burkina Faso Burundi Czad DR Konga
Egipt Erytrea Eswatini Etiopia Gabon Gambia Ghana Gwinea Gwinea-Bissau
Gwinea Równikowa Kamerun Kenia Komory Kongo Lesotho Liberia Libia Madagaskar Mali
Malawi Maroko Mauretania Mauritius Mozambik Namibia Niger Nigeria
Republika Południowej Afryki Republika Środkowoafrykańska Rwanda Senegal Seszele
Sierra Leone Somalia Sudan Sudan Południowy Tanzania Togo Tunezja Uganda
Wybrzeże Kości Słoniowej Wyspy Świętego Tomasza i Książęca Wyspy Zielonego Przylądka Zambia Zimbabwe Madera Reunion Wyspy Kanaryjskie Wyspa Świętej Heleny